Menu główne
Przegląd podstawowy z olejem 10W40 -
w zakres przeglądu wchodzi:
olej półsyntetyczny 10W40
filtr oleju
wymiana oleju i filtra
ogólne sprawdzenie stanu podwozia
sprawdzenie i regulacja ciśnienia w kołach
sprawdzenie oświetlenia
podbicie książeczki serwisowej
wykasowanie przeglądu
Wymiana płynu hamulcowego -
w zakres usługi wchodzi:
płyn hamulcowy DOT 4
wymiana płynu
odpowietrzenie układu
Wymiana płynu hamulcowego co 2 lata.
Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn. łatwo wchłania wodę. Temperatura wrzenia płynu hamulcowego, który wchłonął wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu. Wymiana płynu hamulcowego, co 1 do 2 lat, po której bezwzględnie należy odpowietrzyć cały układ, jest niezbędnym warunkiem zapewnienia niezawodności układu hamulcowego.
Temperatura wrzenia jest miarą możliwości termicznego obciążenia płynu hamulcowego. To obciążenie może być szczególnie duże w cylinderkach hamulców kół. W temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe.
Przeglądy serwisowe (okresowe) w czasie trwania gwarancji i po, a przepisy unijne.
Większość z nas jest przyzwyczajona do stwierdzenia że jeśli mówimy że samochód jest serwisowany to spodziewamy się pieczątek w książeczce serwisowej z autoryzowanych serwisów ASO.
Rozczarowanie przychodzi podczas zakupu naszego pierwszego auta w Anglii. Sprzedawca zapewnia nas że auto ma Full service history, a w książeczce serwisowej każda pieczątka jest inna i bynajmniej nie z ASO.
Otóż w Anglii już od dawna klient ma wybór. Na szczęście w Polsce też się to zmieniło.
Regulują to przepisy unijne GVO.
Dzięki uregulowaniom prawnym, niezależne warsztaty mają dostęp do dokumentacji technicznej wszystkich marek, więc oprócz ceny, usługi tychże warsztatów nie różnią się jakością od usług wykonywanych w ASO.
Rzecz też tyczy się części zamiennych. W Anglii nie można kupić części zamiennych słabej jakości potocznie przez nas zwanych "podróbami".
"Przepisy GVO umożliwiły również sprzedaż oryginalnych części przez niezależnych dystrybutorów.
I to tych samych , które oferują ASO. Te same drogi posiadaczu samochodu znaczy tej samej jakości, wyprodukowane przez tego samego producenta, który produkuje dla fabryki samochodów. Są to części oryginalne dostarczane na tzw. Pierwszy montaż i w handlu oznaczane jako „ Q” lub „OE” oraz "O"
Wprowadzono dodatkowo również części , które sklasyfikowano jako części porównywalnej jakości do oryginału i oznaczono je "P"."
Tomasz Kluz
Źródło: http://gvo.com.pl/